17 กรกฎาคม 2556

BUS 6000 : Understanding the main ideas (UNIT 1-3)


Dr. Kannikar

NOUN PHRASE STRUCTURES  (กฎพื้นฐานของนามวลี)

1. ART + NOUN 1 + NOUN 2*  =  NOUN 2* + NOUN 1
                Dividend   policy      ==>    นโยบาย  จ่ายปันผล
 
    An  income  tax      ==>     ภาษี เงินได้

    Today's communication ==> การสื่อสารในยุคปัจจุบัน

     Seller's promise  ==> สัญญาของผู้ขาย

     A purchase experience  ==> ประสบการณ์การซื้อของ

     A magazine advertisement  ==> โฆษณาในนิตยสาร


2. ART +    ADJ      + NOUN*        =    NOUN*   +    ADJ
    The       domestic    investment   ==>  การลงทุน      ภายในประเทศ
 
   A competitive market  ==> ตลาดการแข่งขัน

   Financial instructions  ==> คำแนะนำทางการเงิน

   Shopping products  ==> สินค้าที่ซื้อ


3. ART. + ADV  + ADJ.  + NOUN*     =   NOUN*  + ADJ  + ADV
 
   An  ethnically diverse  workforce  ==> กลุ่มพนักงานที่มีความหลากหลายทางด้านเชื้อชาติ
 
   Constantly updated information  ==> ข้อมูลข่าวสารที่มีการปรับปรุงให้ทันสมัยอยู่เสมอ

   A highly competitive market  ==> ตลาดที่แข่งขันอย่างสูง



4.  ART + NOUN1 + NOUN2 + NOUN3*  =  NOUN3* + NOUN2 + NOUN1
             Information      service       reports   ==> รายงานการบริการข้อมูลข่าวสาร

    An   electronic mail system ==> ระบบจดหมายอิเล็กทรอนิกส์


5.  ART + COMPLEX ADJ. +  NOUN*       =   NOUN* + COMPLEX ADJ.
                  High-priced     merchandise   ==>  สินค้าราคาแพง

    Income-producing securities  == > หุ้นที่ให้ปันผล

    Day-to-day operations  ==> การปฎิบัติงานวันต่อวัน


6.  ART + ADJ1 + ADJ2 + NOUN*  = NOUN*  + ADJ2  +  ADJ1
     The worldwide economic slowdown  ==> การชะลอตัวของเศรษฐกิจทั่วโลก

    The product's sales decline  ==>  การลดลงของยอดขายของผลิตภัณฑ์

    The company's annual reports ==> รายงานประจำปีของบริษัท

    Much-needed foreign currency ==>  สกุลเงินต่างประเทศที่ต้องการมาก

    Long-term economic policy ==> นโยบายทางเศรษฐกิจระยะยาว


7. ART + ADJ1   + ADJ2  + ADJ3  +  NOUN*   =   NOUN*  +  ADJ3  +  ADJ2  +  ADJ1
      An unexpected  domestic   credit     expansion  ==>  การขยายตัวของสินเชื่อภายในประเทศที่ไม่ได้คาดคิดมาก่อน
   A preliminary marketing strategy plan  ==>  แผนกลยุทธ์การตลาดเบื้อต้น

   A regional information technology network  ==>  เครือข่ายเทคโนโลยีข้อมูลข่าวสารในภูมิภาค

  A competitive ASEAN economic region   ==>  ภูมิภาคเศรษฐกิจของเอเซียนที่มีการแข่งขัน


2. ART + NOUN* + PREP + NOUN  = NOUN*  +  PREP  + NOUN
    The restriction on the remittance ==> ข้อจำกัดของเงินที่ส่งไป

    A figure of exports  ==>  ตัวเลขของส่งออก

    Sources of new product ideas  ==>  แหล่งที่มาของความคิดที่จะผลิตภัณฑ์ตัวใหม่

    A community of Southeast Asia Nations  ==> ประชาคมซึ่งประกอบด้วยประเทศที่อยู่ในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้

*** ต้องหา Head Line ให้เจอ และต้องรู้ความหมายของ Head Line ว่าเขาพูดถึงอะไร ***
เสียงบรรยายกฎพื้นฐานของนามวลี

-------------------------


- P.85 -

PART II READING PRACTICE : MAIN IDEAS
Chapter 7 : UNDERSTANDING THE MAIN IDEAS
UNIT 1 (Page 85.)

1. S1 Customers can order products 24 hours a day wherever they are.
S2 They do not have to sit in the traffic, find a parking space, and walk through countless aisles to find and examine goods.

Sentence Analysis for ideas.

S1 = Customers can order products 24 hours a day. (1st idea) When to shop
        Customers can order products wherever they are. (2nd idea)
        Where to shop

S2 = They do not have to sit in the traffic. (1st idea)
        They do not have to find a parking space (2nd idea) and
        They do not have to walk through........goods. (3rd idea)
        Three ideas = How to shop

Reading Comprehension = Comparison between regular and on-line shopping
Reading for Main Ideas = Three benefits of on-line marketing
 
Answer: The benefits of online marketing


เสียงบรรยาย Page 85


                                                                           - P.88 -
UNIT 2 (Page 88)
Instructions : Read each of the following sequences of sentences or short passages and then choose the number that express their best meaning.

7. Unilever's experience with fabric softener in Europe exemplified the classic multinational road to adaptation. For years, the product was sold in 10 countries under different brand names, with different bottles and marketing strategies. Unilever's decentralized structure meant that product and marketing decisions were left to country managers. They chose name that local-language appeal and selected package designs to fit local tastes.



- P.145 -

Strategy 7      : Understanding Cause & Effect Relationships 
Part 1             : Within-Sentence Relationships
Introductions : Read  the following statements and then indentify the causative verbs together with their causative patterns.

xx

2 ความคิดเห็น:

อยากรู้เรื่องทฤษฎีการตลาดกับผู้เชี่ยวชาญ ผมแนะนำ M.B.A. (Marketing) Ramkhamkaeng .. แต่ถ้าอยากรู้ว่าเรียนการตลาดแล้วจะประยุกต์ใช้กับธุรกิจประกันชีวิตและที่ปรึกษาการเงินได้อย่างไร คุณต้องมีโค้ชแนะนำ ครับ

วางแผนการเงินกับ #finadvisor #ความมั่งคั่งเริ่มต้นที่นี่ finadvisor.co
โค้ชส่วนตัว ช่วยวางแผน

×
News